söndag 9 mars 2008

Toahuliganer

Åååkej... toahuliganerna är ute efter mig.

Scenario: Æon står intet ont anandes i omklädningsrummet på idrottsklubb, där hon är medlem, och byter om. Det är ingen jättklubb så man känner, eller åtminstone känner igen, de flesta som kommer in där. In promenerar kvinna 45-50 år (vi kan kalla henne Pinky) och utbrister: "Nä men heej, så du är här idag...! blablabla..." Märk väl, jag och Pinky känner inte varandra, vi känner igen varandra...

Ok, än sålänge inget konstigt, vi småpratar lite medan jag fortsätter byta om. Jag står med ryggen mot Pinky så jag har inte stenkoll på vad hon gör, men... helt plötsligt tycker jag att jag hör ljud som låter... hmmm... lite fel i vår konversation, nämligen skvalande inte helt olikt ljudet av en pinkande kvinna.... hmmm.... pinkande och fortfarande pratande genom öppen toadörr!

Jajemänn! När min hjärna långsamt börjar fatta galoppen hör jag ljudet av att Pinky spolar i toaletten och i ögonvrån ser jag, mycket riktigt, en öppen toadörr. Pinky fortsätter helt ogenerat att prata om ditten och datten som att det var det mest naturliga i hela världen att sätta sig å pinka med öppen toadörr samtidigt som man för en konversation med människor man känner igen på klubben.

Jag slänger igen mitt skåp och går ut, fortfarande förvirrad... vad hände...? Blev jag just utsatt för en TOAKUPP!? Borde jag RASA?!?

3 kommentarer:

Miranda sa...

Sådär kan man min mamma göra. Inte ens då tycker jag det är okej, och gapar som en tonårsunge "Men mamma!! Stäng dörren!!"

Jäkligt skum tanta det där! Sån ska inte jag bli när jag blir vuxen. Inte ens mot ev framtida ungar...

Gnarly sa...

Åh.... så där kan jag göra... men inte bland helt främmande folk... hm... och inte bland vilka som helst heller iofs. Skulle nog kunna göra det utan att tänka mig för med er...vilket nu gör att jag måste tänka mig för.... ÅH fan, jag har säkert redan gjort det... och så har ni bloggat om mig på nått annat ställe!!! aaaa vilken fasa :P hahaha

Har ju katt, så jag är van att inte stänga dörren hemma. Är väldigt glad att jag kommer ihåg att låsa när jag är på jobbet!!! superpinsamt skulle det vara annars..

Æon sa...

Haaahahaha, men om du hade gjort det så hade jag fan inte brytt mig alls... jag är inte såå jäkla kinkig med sånt, när det gäller kompisar. Men främlingar! På offentliga toaletter!! Eeew!